תנגודת אינסולין
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אז קצת עלי... יש לי שחלות פוליציסטיות, סוכר תקין ואינסולין גבוה. לפני חצי שנה הכל היה מאוזן לחלוטין, אינסולין 1 סוכר 74 ומשקל סביר. לא יודעת מה גרם להתפרצות אבל עליתי 10 ק' בחצי שנה בלי לשנות הרגלי תזונה ואני עוסקת בספורט. ממחר מתחילה כדור ביום מטפורמין. האינסולין במגמת עליה וגם הסוכר. פעם אחרונה שבדקתי היה סוכר 84 ואינסולין 9 - נכון שזה בטווח אך כיון שהערכים עלו זה העיד על שינוי מסויים . תוך 3 חודשים מהבדיקה עליתי עוד 5 ק'. ברגע שהתחלתי לעלות במשקל (בחודש של הקילו הראשון) השחלות נכנסו לעבודה והוציאו 2 ציסטות... הכל שאלה מה קדם למה, הביצה או התרנגולת. צריכה עזרה לגבי תזונה. אני קצת מבולבלת מהמידע שקיבלתי לגבי תזונה. ברור לי שהפחמימות צריכות להיות מלאות וכך נהגתי עד היום , אך מעתה האם התזונה דלת פחמימות או המנעות מפחמימות לגמרי או לשלב בכל ארוחה מעט פחמימה? ומה לגבי פירות? תודה
שלום נטלי הצעדים התזונתיים לטיפול בתסמונת השחלות הפולציסטיות... שמירה על משקל תקין (דיאטה דלת קלוריות במידה וקיימת השמנה). פעילות גופנית בת 40 דקות לפחות 3 פעמיים בשבוע. מזון דל בכולסטרול ובשומנים רווים (בגלל העלייה ברמת הטריגליצרידים וה-LDL). הפחתת פחמימות פשוטות לטובת מורכבות וחלוקה של הפחמימות באופן מואזן לאורך כל היום. תפריט עשיר בסיבים שיכלול 14 גרם לכל 1000 קק"ל או 25 גרם ליום. צריכת נתרן נמוכה בתזונה עד 2400 מ"ג ליום. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי