האם יש הבדל בחילוף החומרים בין אדם לאדם?
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
05/08/2009 | 10:02 | מאת: יעל
בתכנית של מיקי חיימוביץ על שמנים והשמנה אומרים המומחים שאין דבר כזה הבדל בחילוף החומרים אלא יש נוסחא פשוטה של הוצאה קלורית מול הכנסה -וזה כל הענין! א'כ אייך מוסברת התופעה שאני אוכלת פחות מחברותי ומתעמלת יותר מהן ובכ'א יש לי 15 ק'ג עודפים שקשה לי להיפטר מהם -והן רזות יותר ממני?
06/08/2009 | 09:51 | מאת: עדי מילר
שלום יעל משקל הגוף מושפע ממנגנונים מטבולים וגנטים, בנוסף כמובן להשפעה של צריכת הקלוריות והפע"ג. כך בעצם נוצר מצב ששני אנשים בעלי אותו גובה ומבנה גוף יכולים לאכול בדיוק את אותו הדבר ולהיות פעילים באותה המידה ועדיין אחד יהיה רזה והשני יסבול מעודף משקל בהתאם לקצב חילוף החומרים של כל אחד. קצב זה נקבע בגנים של כל אחד אך מושפע גם מגורמים סביבתיים והתנהגותים, כמו היסטוריה של דיאטות, הרגלי אכילה וכו'. כמו כן מצבים בריאותים כגון פעילות בלוטת התריס, תסמונת שחלות פוליציסטית, תרופות מסוימות וכו' גם עשויים להשפיע. חשוב לציין שיחד עם זאת עדיין לכמות וסוג האוכל וכמובן לתדירות ועוצמת הפע"ג חשיבות גדולה ביכולתנו לעלות או לרדת במשקל. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי