שאלה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני בת 13,הגובה שלי הוא 1.53,ואני לא יגבה יותר או יתפתח יותר [את זה רופא קבע] לפני 4 חודשים התחלתי דיאטה,וירדתי ביינתים 12 קילו,ועכשיו אני שוקלת פחות או יותר 50,הבעיה שכבר יחסית הרבה זמן אני לא רואה שינוי במשקל,קורה שאני עולה קילו,או יורדת קילו,אבל לא משהו רציני... אני עושה 3 פעמים בשבוע כושר במשך שעה,אני אוכלת מסודר,אוכלת פירות וירקות ולפי מה שבדקתי באינטרנט אני אוכלת פחות מ-1000 קלוריות ביום... אני רוצה לדעת אם אני ימשיך לרדת במשקל?,כמה אני בערך ישקול עוד חודש ועוד חודשים?,ומה ההגדרה שלי עכשיו-רגילה,רזה,מלאה?
כמה אני צריכה לשקול? כדי להיות רזה..
שלום ריקי ראשית חשוב ביותר שתדעי שגיל ההתבגרות מאופיין בתהליך גדילה והתפתחות מינית מהיר, הדורש אנרגיה ומרכיבי מזון מגוונים. דיאטה לא מאוזנת הכוללת מעט קלוריות כמו שלך עלולה לפגוע בפוטציאל הגדילה שלך (ואני לא מדברת רק לגבי גובה), ולכן אני ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה לקבלת הפניה לדיאטנית קלינית לשם קבלת הדרכה וליווי בנושא תזונה נכונה. לגבי משקלך - עקב גילך הצעיר עליך לפנות לרופא המשפחה ולבקש הפניה לדיאטנית קלינית, כיוון שבגיל זה יש להציב את המשקל והגובה על עקומות גדילה ולהשוואות לנקודות זמן אחרות וזאת כדי לבדוק האם קיימת סטייה מהעקומה וכך בעצם לדעת האם המשקל הינו תקין. שוב ממליצה בחום לפנות לדיאטנית קלינית. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי