טיפולי היריון
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני נמצאת בטיפולי היריון וכתוצאה מכך עולה במשקל. אני מניחה כי זה מנוזלים. התזונה שלי בריאה ומאוזנת, דלת פחמימות. אני אוכלת פחות מבעבר ועושה יותר ספוט - לצערי מחודש לחודש זה נהייה גרוע. אני מכירה הרבה בנות שלא עלו בטיפולים או עלו מעט 2-4 ק'. אצלי זו כבר מגיפה ללא הצדקה. האם יש לך המלצות כלשהן בזמן הטיפולים כדי למנוע עליה במשקל וצבירת נוזלים? ובעיקר איך להיפטר מהם בסוף הטיפול? תודה
שלום גל קראתי בעיון את דבריך ואני מבינה את התיסכול אך לצערי התופעה שהינך מתארת ידועה, כדי למזר את העליה במשקל עקב טיפולי פוריות מומלץ לשמור על תזונה מאוזנת כל 3-4 שעות (זה לא הזמן לדיאטות כסאח) ועל שילוב פע"ג כחלק משגרת היומיום. אני ממליצה בחום להעזר במסגרת מסודרת ומקצועית (הכוונה לדיאטנית קלינית). בנוסף לכך, חשוב לי לציין שאין סיבה שהדיאטה שלך תהיה דלת פחמימות כפי שציינת, למרות הדיאטות האופנתיות של העשור הקודם שהמליצו במפורש לא לשלב בארוחה חלבונים ופחמימות, חשוב כן להקפיד על שילוב כיוון שהשילוב מגביר את תחושת השובע ובנוסף, מוביל להורדת המדד הגליקמי (קצב עליית הסוכר בדם) של הארוחה ועל כן מעכב את תחושת הרעב. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
שלום, אין לי בעיה של רעב-שובע. למרות תזונה מאוזנת ודלת פחמימות (כי יש לי שחלות פוליציסטיות) וספורט כמעט כל יום, אני עולה המון במשקל . זה לא בריא בפני עצמו ובטח שלא להיכנס להיריון עם עודף משקל רציני. חלק מהבעיה היא כנראה צבירת נוזלים מההורמונים אך זה לא יורד. למה? תודה