דיאטה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
22/07/2009 | 23:11 | מאת: דניאל
שלום שמי דניאל אני בת 19 וחצי שוקלת 53 גובה 1.60, אני רוצה להוריד כ 3-4 קילו ממשקלי על מנת להרגיש טוב יותר עם עצמי למרות שאיני שמנה. בזמן האחרון טעמתי לחם ממש טעים ומשביע ומאז אני לא יכולה לחזור ללחם קל רגיל מכיוון שאינו משביע אותי בכלל, רציתי לדעת אם בכל זאת אני יוכל להרזות עם הלחם הזה וכמה קלוריות מכיל התפריט שלי, הלחם הוא לחם שובע של מאפיית אגמי והוא מכיל 113 קלוריות לפרוסה. בוקר- 2 פרוסות לחם+2 כפות גבינה לבנה+חביתה מביצה אחת וכפית שמן. ערב-2 פרוסות לחם+2 כפות גבינה לבנה. במשך היום 3 כוסות נס קפה עם ממתיק ומעט חלב 3% ובנוסף יש לי עוד שאלה, כמה פרוסות מלחם זה אני יכולה לאכול היום ועדיין להרזות? אודה לכם אם תענו לי.
23/07/2009 | 08:57 | מאת: עדי מילר
שלום דניאל ראשית עלי לציין שמשקלך נמצא בטווח התקין המינימלי ולכן לא הייתי ממליצה לך על ביצוע דיאטה אלא על שילוב של פע"ג לצד תפריט מאוזן. התפריט שלך מכיל רק כ- 700 קק"ל. חשוב שתדעי שלעודף מוטיבציה בהקשר של צריכת קלוריות יש מחיר לא קטן. למעשה אכילה של מעט מדי קלוריות (גברים עד 1600 קלוריות ונשים עד 1200 קלוריות) לא רק שאינה מסייעת לדיאטה היא עלולה אף להרוס אותה. הגוף זקוק לאנרגיה זמינה כדי לתפקד בצורה תקינה. כשאנחנו לא מספקים לגוף את האנרגיה שהוא זקוק לה, הוא ינצל מאגרים אחרים בגוף, כמו אנרגיה האגורה ברקמת השריר. ירידה ברקמת השריר גוררת ירידה בהוצאת האנרגיה היומית, שבסופו של דבר תביא להשמנה. מעבר לכך התפריט שלך אינו מכיל קבוצות מזון שלמות כגון:פירות, ירקות ומאוד דל בחלבונים (כגון: דגים, בשר ומוצרי חלב) ובשומנים ( כגון: אגוזים, טחינה, זיתים וכו'). אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית לשם הכוונה והדרכה בנושא. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי