תקינות דיאטה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
למומחים שלום, לפני כ-10 ימים אני נכנסתי למשטר תזונה דיאטטי. לפני התחלתו, משקלי היה 55.5-56 (נע) וגובהי 1.61, וברצוני היה לרדת מספר נמוך של ק"ג, כ-2 או 3. כרגע, אני שומרת על תזונה בת 900-1000 אשר מורכבת מכל אבות המזון בצורה שווה, ומשתדלת להימנע ממתוקים בהצלחה. כמו כן, אני מתעמלת בכל יום- הליכה של 40 דקות על ההליכון במהירות נמוכה יחסית, כאשר בכל אימון בממוצע כמות הקלוריות הנשרפות הן כ-120-140. עד עכשיו ירדתי קילו אחד. ברצוני לשאול, האם בעזרת המשטר הדיאטטי שבו אני נמצאת כרגע, אוכל להמשיך את הירידה בהצלחה והאם משטר זה הינו משטר מועיל ובריא. תודה מראש, ענת.
שלום ענת צר לי לבשר לך אך "משטר" זה הינו יעיל כיוון שמכיל מעט מאוד קלוריות ובכלל איני ממליצה על "משטר" בכדי לרדת במשקל אלא על שילוב של תזונה מאוזנת ופע"ג. חשוב לי להדגיש כי לעודף מוטיבציה בהקשר של צריכת קלוריות יש מחיר לא קטן. למעשה אכילה של מעט מדי קלוריות (גברים עד 1600 קלוריות ונשים עד 1200 קלוריות) לא רק שאינה מסייעת לדיאטה היא עלולה אף להרוס אותה. הגוף זקוק לאנרגיה זמינה כדי לתפקד בצורה תקינה. כשאנחנו לא מספקים לגוף את האנרגיה שהוא זקוק לה, הוא ינצל מאגרים אחרים בגוף, כמו אנרגיה האגורה ברקמת השריר. ירידה ברקמת השריר גוררת ירידה בהוצאת האנרגיה היומית, שבסופו של דבר תביא להשמנה. בהצלחה בהמשך, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי