שאלה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום אני בת 17 גובה 1.60 והורדתי 13-14 קילו במשך כשנה. עשיתי זאת באמצעות דיאטה של 1000 קלוריות. עכשיו אני שוקלת 59 ואני רוצה לרדת עוד במשקל אבל אני מרגישה שעכשיו כמות הקלוריות הזאת לא מספקת. רציתי לשאול,אם אני יעלה את מספר הקלוריות לתקציב של 1200-1500 אני אעלה במשקל? אה ואני לא עושה ספורט ולא הולכת לדיאטנית וזה לא נראה לי ישתנה.
שלום דנה את בהחלט צודקת כמות הקלוריות אינה מספקת!!! ביחס לכמות הקלוריות שצרכת עד כה - זה נשמע לי קיצוני ואכן הגוף מתנגד. כשאוכלים מעט מדי הגוף חש בסטרס, במתח. יש מצב שהוא אינו יודע מתי ואם תבוא הארוחה הבאה והאם היא תכלול מספיק אנרגיה. לכן, הוא חוסך בהוצאות האנרגיה. בין שאר ה"חסכונות" יש חיסכון בשריפת שומנים. לכן יש האטה בירידה במשקל. פרט לכך ישנן עוד סיבות רבות למה דיאטות שמכילות מעט מדי קלוריות אינן מומלצות. בין השאר בגלל שלא ניתן להתמיד בהן לאורך הזמן הדרוש ואחרי כן יש כמיהה לאכול הרבה ובעיקר מהמזונות שאוהבים ונמנענו מהם. כך קורה שבסיום ה"דיאטה" יש אכילה מופרזת ועלייה חזרה במשקל. מאוד מומלץ שתשני את צורת האכילה שלך ועשי זאת בצורה מבוקרת עם ליווי תזונתי מקצועי מתאים בעיקר לאור גילך הצעיר. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי