בטן
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
15/07/2009 | 09:39 | מאת: גלית
יש לי נפיוחת בבטן מזה כמה שנים. מאו מאוד נפוחה.. אני לא רישה ללקטוז...אבל כן לפרוקטוז..אין לי צאליאק. מזה חודשיים שלא נגעתי בפרי ועדיין הבטן נפוחה אני רזה ותמיד הייתי רזה..בריאה..כל הבדיקות דם מעולות. מנסה כל שבוע להוריד מזון מהתפריט כדי לשלול... שאלתי היא אני רוצה להוריד חיטה....מה אסור לי לאכול?
16/07/2009 | 11:04 | מאת: עדי מילר
שלום גלית אין סיבה להורדת חיטה מהתפריט במידה ושללו רגישות לצליאק אך כן חשוב להקפיד על תפריט דל בפרוקטוז... עלי לציין שלא מספיק להוריד רק פירות, כיוון שפרוקטוז נמצא גם במזונות נוספים ובנוסף לכך ישנם פירות מותרים. רשימת פירות מותרים – ללא פרוקטוז: מיץ תפוחים, משמש, בננה, מיץ אוכמניות, חמצוציות, אשכולית, גויבה, מיץ לימון, שסק, אפרסמון ואבטיח. ירקות – כל הירקות מותרים חוץ מדלורית ובטטה. קטניות – כל הקטניות מותרים. חלב – כל המוצרים. אגוזים – כל המוצרים. ריבה ודבש – לא. להיזהר ממוצרים מוכנים , בדרך כלל אם מופיע פרוקטוז כתוב על התווית של התכולה. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי