טיפול רגשי לילד בעל עודף משקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
בני בן 9.5 הוא שוקל 48 ק"ג . אנחנו אחרי תכנית של מכבי אקטיבי (5 חודשים) והתעסקות ומודעות רבה לנושא. אין ירידה במשקל ,שזה פחות נורא, אבל אנחנו לא רואים שום שינוי בהרגלי האכילה שלו.הגענו למצב בו הוא מפעיל כל מניפולציה אפשרית כדי מצד אחד ,לרצות אותנו ומצד שני לספק את הצורך של באכילה. ברור לנו לחלוטין כי הוא זקוק לטיפול רגשי יותר מהכל. מה עושים? למי פונים? אנחנו גרים באיזור חיפה. וחייבים חייבים לקבל הכוונה.
שלום אורית חשוב לי להדגיש שמחקרים שנערכו בעשור האחרון מוכיחים שהטיפול הנכון בהשמנת ילדים אינו דיאטה אלא תזונה בריאה בבית, מתן דוגמא אישית לאכילה בריאה ע"י ההורים ועידוד הילד לפעילות גופנית תוך חיזוק הדימוי הגופני שלו. ילדים בעודף משקל שיגדלו בבית המקדם משקל בריא ע"י תזונה בריאה ופעילות גופנית יחדלו להשמין ואפילו יפחיתו ממשקלם. בית המקדם משקל בריא הוא בית בו כל בני המשפחה חיים אורח חיים שמסייע להם להיות במשקל שנכון ובריא עבורם. זה כולל ילדים ומבוגרים, רזים ובעלי עודף משקל. בית המקדם משקל בריא אינו בית שנמצא בדיאטה, אלא בית המציע ארוחות שמתמקדות במזון בריא ומלא וכוללות גם פינוקים. פעילות גופנית היא חלק חשוב מאורח חיים כזה. ההורים הם אלה שיוצרים בית כזה ולכן הם סוכני השינוי. לשאלתך, אין לי מידע לגבי מקום שיענה לצרכיך בחיפה אך אני בטוחה שבמידה ותפני את שאלתך לפורום העוסק בתזונת ילדים תקבלי מענה מתאים. בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי