שאלה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
19/06/2009 | 18:04 | מאת: דוד
רציתי לשאול מה זה אומר פחמימות בעלי אינדקס גליקמי גבוה וחלבונים מאיכות טובה ואילו מאכלים זה
21/06/2009 | 13:28 | מאת: עדי מילר
שלום דוד האינדקס הגליקמי נותן לנו מידע לגבי המידה שבה המזון מעלה את רמת הסוכר בדם. ככל שהאינדקס נמוך יותר, השפעת המזון טובה יותר מבחינה בריאותית וליצירת שובע לטווח ארוך, ומכאן שהמדד הגליקמי נותן לנו אומדן לאיכות המזון מבחינת השפעתו על הירידה במשקל. המדדים הגליקמיים מושווים בדרך כלל למדד הגליקמי של לחם לבן שערכו הינו 100. מזונות בעלי אינדקס גליקמי גבוה הינם : תפו"א, תמרים, אורז לבן וכו' לעומת דובדבנים, קטניות, פסטה שהינם מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך. חלבונים "מאיכות טובה" (או בשפה המקצועית חלבון מלא) הינם חלבונים המכילים את כל חומצות האמינו החיוניות. דוגמאות למזונות כאלו הינם: בשר, עופות , דגים, ביצים ומוצרי חלב. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי