בקשת עזרה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
כמעט 10 שנים אני שותה ספרייט דיאט לא מזמן שמעתי שתייה רבה של גזים גורמת לכאבי בטן עזים, האם זה נכון בנוסף אני סובלת מעודף משקל רציתי לדעת אם הבטן נפוחה בגלל הגזים בנוסף לשומן שיש בבטן כלומר האם שתייה של גזים כבר שנים רבות גורמת לבטן להתנפח ואם כן אז כיצד מורידים את הנפיחות יש לציין שאני התחלתי בתהליך שלהפסיק את שתיית הגזים אבקש תשובה בהקדם תודה
שלום לילך התשובה היא כן, משקאות מוגזים בהחלט עלולים לגרום לבירת גזים מה שמוביל לנפיחות וכאבי בטן. אין קשר בין שתיה מוגזת לעודף משקל בבטן אלא רק לתחושת נפיחות ואי נעימות. הטיפול בטן נפוחה הינו הורדה ובמקרים קיצונים אף הימנעות מצריכת מזונות הגורמים לגזים כמו: ירקות כרוב, כרובית, ברוקולי, בצל, צנון וחצילים, קטניות, סוגים מסוימים של לחם קל (בעיקר אלו מחיטה מלאה), משקאות תוססים (כמובן כמו דיאט ספרייט), לעיתים קיימת רגישות למוצרי חלב (רגישות ללקטוז) במקרה זה יש להתייעץ עם רופא המשפחה (קיימת בדיקה פשוטה לבירור הרגישות). בנוסף, אכילה מהירה ו/או אכילה בפה פתוח ולעיסה מרובה של מסטיקים מובילה להכנסת אויר רב למערכת העיכול מה שעלול ליצור גזים ולהוביל לבטן נפוחה ולכן מומלץ להקפיד על אכילה איטית ובפה סגור. במקרה של גזים ובטן נפוחה ניתן להיעזר בשתיית מים רותחים עם קימל. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי