קנדידה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני סובלת ממעי רגיז מזה כשנה, רגישה למזונות מסויימים כמו קטניות, מוצרי חלב, מוגזים ופירות מסויימים וכן מוצרי חיטה בבדיקה גילו גם קנדידה במצב גבולי, מאז קשה לי לרדת במשקל , האם יש משהו חוץ מתרופות כימיות שיכול לסייע לי לרדת במשקל? ומה יכולה להיות ההשפעה של הקננדידה על משקל הגוף יש תופעות נפיחות וגזים האם עשויים לעכב ירידת משקל? אודה לתשובתך
שלום: לגבי הקנדידה אין הוכחה ברורה שישנו קשר בין עליה במשקל גזים כאבי הבטן לבין נוכחות הקנדידה בקיבה,כיום לא קיימת הנחייה "רפואית" לטפל בקנדידה בקיבה. ככל הנראה יש קשר בין קנדידה לבין תסמונת המעי הרגיש, אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית, מבחינה תזונתית כל אחר מגיב אחרת באופן כללי באמת מומלץ להמנע מאכילת פחמימות,פירות וירקות בעיקר עם הקליפה מכיוון שתכולת הסיבים הגבוהה בהם יכולה לגרום להחמרה בכאבי הבטן עם זאת הם מונעים עצירות, ויש להם הרבה יתרונות. לא כל הירקות והפירות יגרמו אי סבילות במערכת העיכול, כל אחד צריך לבדוק את עצמו מה טוב לו ומה לא, לכן רצוי בעזרת דיאטנית או רופא העוסק בתחום. הליכה יומיומית מפעילה את תנועת המעיים- פריסטלטיקה - עוזרת מאוד להקלה על כאבי הבטן והגזים וכמובן גם לירידה במשקל. בברכת בריאות שלמה ד"ר מצקין