בת 14
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
היי, יש לי בת בגיל 14 שנה, שמנה! אמנם מנסה כל מיני שיטות, לא עושה הרבה ספורט, יושבת כל היום בבית בחוסר מעש, נעלבת מהר, רגישה לכל מיני שמות ואין הרבה חברים היות ונראית גדולה מידי. אני ממש מבקשת עזרה, ייעוץ או כל הכוונה אחרת לנסות ולעזור לה. זה לא שאנחנו בבית לא מנסים אך לדעתי או שלא מספיק או מחוסר ידע. מעוניינת בעזרה. תודה
שלום ורד, חשוב מאוד שאת דואגת לביתך. התנאי הבסיסי לכך שתצליח לשנות את אורח חייה הוא רצונה האישי בכך והתמיכה המשפחתית. אם בתך מעוניינת, היא צריכה לפנות לעזרה מיקצועית של תזונאית במסגרת קבוצתית או אישית. בכל מקרה, אתם יכולים לתת לה תמיכה בבית. להתשתדל כמה שפחות להציק לה ולדבר על כך שהיא בעודף משקל. היא כבר יודעת זאת לבד. כן להנהיג אכילה נכונה בבית: הרבה ירקות, דגנים מלאים, מוצרי חלב עד 5%, הפחתה של מזון מטוגן, חטיפים, ממתקים ושתייה ממותקת. לדאוג לארוחות מסודרות, ליד שולחן, לא אוכלים מול הטלוויזיה, המחשב וכד'. לנסות לאכול ארוחות במסגרת משפחתית, לפחות ארוחה אחת כזו ביום. בברכה מוניקה קרן