אי ירידה במשקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני לאחר 2 לידות, לפני הלידות היתי שוקלת 48 קילו ואני מטר 59, בת 28. היום שנה וחצי לאחר הילדה האחרונה, ופשוט לא מצליחה להוריד. היום אני שוקל 60. ב- 3 חודשים האחרונים אני משתדלת מאוד לא לגעת בבצקים ולחמים אוכל בלי שמן, וכשעשיתי בדיקה כמה קלוריות ליום הגעתי ל- 1200. ואני לא נשארת רעבה. מה עלי לעשות כדי כן לרדת? פחות קלוריות? אני עושה הליכות 4 פעמים בשבוע למשך שעה שלמה. תודה מראש.
שלום דנה ראשית עלי לציין שמשקלך נמצא בטווח התקין. בהחלט לא מומלץ להפחית את מספר הקלוריות שהינך אוכלת, כשאוכלים מעט מדי(פחות מ- 1200 קק"ל לנשים) הגוף חש בסטרס, במתח. יש מצב שהוא אינו יודע מתי ואם תבוא הארוחה הבאה והאם היא תכלול מספיק אנרגיה. לכן, הוא חוסך בהוצאות האנרגיה. בין שאר ה"חסכונות" יש חיסכון בשריפת שומנים. לכן יש האטה בירידה במשקל. פרט לכך ישנן עוד סיבות רבות למה דיאטות שמכילות מעט מדי קלוריות אינן מומלצות. בין השאר בגלל שלא ניתן להתמיד בהן לאורך הזמן הדרוש ואחרי כן יש כמיהה לאכול הרבה ובעיקר מהמזונות שאוהבים ונמנענו מהם. כך קורה שבסיום ה"דיאטה" יש אכילה מופרזת ועלייה חזרה במשקל. אי ירידה במשקל גם כשאוכלים תפריט דיאטטי מאוזן יכול לנבוע ממספר סיבות בריאותיות כגון: פעילות ירודה של בלוטת התריס,תסמונת שחלה פולציסטית, טיפול תרופתי וכו' ולכן אני ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה לקבלת ייעוץ ושלילת אפשרויות ויחד עם זאת בבקשה להפניה לדיאטנית קלינית לקבלת הדרכה בנושא תזונה וירידה במשקל. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי