מיואשת
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני בת 25 גובה 1.68 ומשקל - איני יודעת ממש . לאחרונה אני מרגישה שקצת עליתי כך שאני משערת שאני שוקלת כ- 54 ק"ג . אני אפרט מה אני אוכלת ותאמרי לי מה לא בסדר.- זה ביום שאני בבית כל היום ולא יוצאת החוצה. בבוקר- פרוסה וחצי של לחם קל + יוגורט ללא סוכר %0 שומן+ כף גבינה 1/2% שומן +כף קוטג' 3% שומן +נס קפה עם ממש מעט חלב ובלי סוכר. אחרי כשעה אני אוכלת- שני שקדים + עוד נס בלי סוכר וממש מעט חלב + כף גבינה 1/2%. אחרי חצי שעה אני מתעמלת על מכשיר האליפטיקל הביתי שעה שלמה ואחרי זה אוכלת: פרוסה וחצי של לחם קל+(אם מדובר בארוחה חלבית)-אז גביע יוגורט 0%ללא סוכר+ כף גבינה 1/2% +חצי גביע קוטג'3% +פרוסת גבינה מלוחהה 5% (ואם זה ארוחה בשרית) אז במקום הגבינות אני אוכלת כ-200 גר' חזה הודו לא מאודה בלי שמן+ פרוסה וחצי לחם קל +ירקות כמה שבא לי ללא הגבלה (שומר, מלפפון, עגבניה, פלפל ירוק) ומאז ועד שאני הולכת לישון-(אני פשוט לא רוצה לעייף אותך בפרטים של מה אני אוכלת מתי אז אגיד לך בסה"כ מה אני אוכלת) אני אוכלת - עוד ירקות, רוטב עבגניות (כמו מטבוחה או סלט טןורקי), ונגיד גם כף חומוס, ועוד פרוסת לחם קל, ועוד נס ללא סוכר, ועוד חצי גביע גבינה 1/2% שומן, ועוד פרוסת גבינה מלוחה 5% , ואולי גם גמבה אחת. זה פחות או יותר כל מה שאני אוכלת. העיניין הוא שלמרותץ שאני לא אוכלת דברים משמינים אני עדיין מרגישה שאני עולה במשקל והבגדים קצת נעשים צמודים עלי כך שאיני מדמיינת. פעם אכלתי פחות מזה ושקלתי 52 והייתי מרוצה מעצמי. היום אני יותר מרשה לעצמי עם האוכל (לפעמים אני אוכלת נגיד שני ביסקוויטים ביום) ולכן מיואשת מכך שאיני מצליחה לאכול ללא הרגשה שאני משמינה. מה קורה לגוף שלי? למה אני מרגישה שאני שמנה? האם אני אוכלת באמת יותר מידי או שזה רק נדמה לי? מה עלי להוסיף, לשנות. יש לציין שאני מתעמלת כפי שציינתי כ-3-4 פעמים בשבוע. דבר נוסף- התפריט הזה מתאר ימים שאני בבית כל היום- אם אני בעבודה או בלימודים אז כמובן שאני אוכלת ממש פחות כי אני אוכלת רק מה שהבאתי מהבית , לא אוכלת בחוץ כלל. תודה
שלום חני התפריט שלך מכיל מעט מאוד קלוריות וחסרים בו רכיבי מזון רבים כגון: פירות, שומנים,פחמימות וכו'. חשוב שתדעי שלעודף מוטיבציה בהקשר של צריכת קלוריות יש מחיר לא קטן. למעשה אכילה של מעט מדי קלוריות (גברים עד 1600 קלוריות ונשים עד 1200 קלוריות) לא רק שאינה מסייעת לדיאטה היא עלולה אף להרוס אותה. הגוף זקוק לאנרגיה זמינה כדי לתפקד בצורה תקינה. כשאנחנו לא מספקים לגוף את האנרגיה שהוא זקוק לה, הוא ינצל מאגרים אחרים בגוף, כמו אנרגיה האגורה ברקמת השריר. ירידה ברקמת השריר גוררת ירידה בהוצאת האנרגיה היומית, שבסופו של דבר תביא להשמנה. אני ממליצה לך לפנות לפגישת ייעוץ עם דיאטנית קלינית לשם הכוונה ובניית תפריט העונה לצרכיך וכמובן לבדר יומך. בהצלחה רבה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי