איך להתגבר ?
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
18/03/2009 | 10:41 | מאת: יעלי
איך להתגבר על תחושת חולשה פיזית ורצון למתוק (כשאני חוזרת מהעבודה , קמה מהשינה וכו' )כאילו זה מעיר אותי ונותן לי כוח יש פתרון זמין למצבים אילו ועדיף בלי קלוריות כי אני סופרת 1000 קלוריות והמקוים גורמים לי לעבור את האלף בהרבה
22/03/2009 | 14:51 | מאת: עדי מילר
שלום יעלי ראשית אני חייבת להתייחס לעובדה שהינך נוהגת לאכול רק 1000 קק"ל ביום.לעודף מוטיבציה בהקשר של צריכת קלוריות יש מחיר לא קטן. למעשה אכילה של מעט מדי קלוריות (גברים עד 1600 קלוריות ונשים עד 1200 קלוריות) לא רק שאינה מסייעת לדיאטה היא עלולה אף להרוס אותה. הגוף זקוק לאנרגיה זמינה כדי לתפקד בצורה תקינה. כשאנחנו לא מספקים לגוף את האנרגיה שהוא זקוק לה, הוא ינצל מאגרים אחרים בגוף, כמו אנרגיה האגורה ברקמת השריר. ירידה ברקמת השריר גוררת ירידה בהוצאת האנרגיה היומית, שבסופו של דבר תביא להשמנה. לגבי הרצון למתוק אני ממליצה על אכילה כל 3-4 שעות ובנוסף הקפדה על אכילת פחמימות מורכבות כגון לחם מחיטה מלאה, אורז מלא וכו' בנוסף לצמצום החשק למתוק אכילה כל 3-4 שעות מונעת עייפות, משפרת זיכרון, מאפשרת פעילות רציפה של חילוף החומרים (כאשר אדם לא אוכל מספר שעות הדבר מתורגם כחוסר מזון והגוף מאט את קצב חילוף החומרים כמנגנון הישרדותי. לכן אי אכילה מאיטה את הירידה במשקל ולא מגבירה אותו, בניגוד לדעה הרווחת אצל רבים), מפחיתה את תחושת העצבנות, מונעת תחושת רעב לפני הארוחה הבאה ומעודדת "בזבוז" אנגיה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי