עזרה עם הבת
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
בתי בת 8.5 ומאוד אוהבת לאכול. הבעיה שהיא כל הזמן רוצה לאכול ומסביב לאוכל כל הזמן. היא פעילה 4 פעמים בשבוע בהתעמלות קרקע וגאז(45 דק כל פעם) בביה"ס היא נמדדה בגובה ומשקל. היא 136 ס"מ ושוקלת 38 ק"ג. לפי הבנתי היא באחוזון 95 במשקל ורצו שאפנה אותה לרופא המשפחה. אני מודאגת. אנו אוכלים בריא בבית רוב הזמן והיא במיוחד אוהבת סלט אך היא כל הזמן מחוררת בראש על נושא אוכל. מה לעשות? יש לה הפרעות קשב וריכוז האם יש קשר לרצון לאכול כלהזמן? מיואשת אמא
שלום גלי את מתארת בעיה נפוצה, שהפתרון שלה הוא אכילה מסודרת ובריאה. אצל ילדים לא מומלצת ירידה במשקל, כי אם השרשת אכילה בריאה הכוללת את כל בני הבית. ילדים לומדים ממה שהם רואים מסביבם. אני ממליצה להנהיג בבית ארוחות מסודרות משפחתיות, לפחות ארוחת ערב. מחקרים מראים שמשפחות שאוכלות ארוחות בצוותא יש סיכוי נמוך יותר להתפתחות השמנה אצל הילדים. כדאי גם לבשל לכל בני הבית את אותם המאכלים, ולא מאכלים "מיוחדים" למי שצריך לשמור על תזונתו. השינוי הוא משפחתי. קיים קשר בין הפרעות קשב וריכוז לאכילה, אני מחזקת את ההמלצה שקיבלת לפנות לרופא המשפחה לקבלת ייעוץ והפנייה לטיפול. אם תחליטי לפנות למסגרת כלשהי מומלצת כזו המשלבת יעוץ להורים ולילדים. כמובן שהתפריט היומי צריך לכלול שפע ירקות ופירות, לפחות 3 מוצרי חלב דלים בשומן, לחם ודגנים מחיטה מלאה, קטניות ובשר רזה. רצוי להמעיט ככל האפשר במזונות מטוגנים, חטיפי וממתקים, כולל שתייה ממותקת. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי