שאלה לגבי הרזיה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
14/02/2009 | 19:46 | מאת: שלום
שלום אני בת 20 שוקלת 70, 1.55 רציתי לשאול האם כאשר אני אוכלת רק 500-600 קלוריות ביום, ללא התיחסות לאבות המזון אני ארזה? כמובן שתהיה התיחסות לפעילות גופנית, הליכה קרוב לשעה עד שעה וחצי...אם כן, כמה ניתן להרזות בשבוע לפי הערכתך?
15/02/2009 | 14:00 | מאת: עדי מילר
שלום איזון אנרגטי בין הכנסת האנרגיה לגוף לעומת הוצאת האנרגיה בגוף קובע אם נשמין, נרזה או נישאר על אותו משקל. ברגע שאנו יוצרים מאזן שלילי בו ההוצאה גבוהה יותר מההכנסה אנו נפחית במשקל כלומר מאזן שלילי הכרחי לתהליך הרזיה.אך יחד עם זאת חשוב לדעת שכשאוכלים מעט מדי הגוף חש בסטרס, במתח. יש מצב שהוא אינו יודע מתי ואם תבוא הארוחה הבאה והאם היא תכלול מספיק אנרגיה. לכן, הוא חוסך בהוצאות האנרגיה. בין שאר ה"חסכונות" יש חיסכון בשריפת שומנים. לכן יש האטה בירידה במשקל. פרט לכך ישנן עוד סיבות רבות למה דיאטות שמכילות מעט מדי קלוריות (מתחת ל- 1200 קלוריות) אינן מומלצות. בין השאר בגלל שלא ניתן להתמיד בהן לאורך הזמן הדרוש ואחרי כן יש כמיהה לאכול הרבה ובעיקר מהמזונות שאוהבים ונמנענו מהם. כך קורה שבסיום ה"דיאטה" יש אכילה מופרזת ועלייה חזרה במשקל. מאוד מומלץ שתשני את צורת האכילה שלך ועשי זאת בצורה מבוקרת עם ליווי תזונתי מקצועי מתאים. בנוסף, חשוב לי לציין שקצב הירידה המומלץ הינו 0.5-1 ק"ג בשבוע. בהצלחה רבה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי