הרזיה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב! אני בת 20 גובה 1.67 משקל 61. לפני כ5 חודש שקלתי 68 ק"ג ורזיתי כעת אך כבר כמה חודשים אני מנסה להוריד את המיותר ללא הצלחה. אני עושה 4-5 פעמים בשבוע הליכה, בבוקר אוכלת אבוקדו או חצי עם פרוסת לחם קל 37 קלוריות ופרוסת גבינה צהובה 5%. בצהריים אורז או קוסקוס עם שניצל סויה או תירס - מה שיש בצבא. ובערב דג בתנור לרוב נסיכת הנילוס, קצת שעועית אדומה או לפעמים קטניות למינהן בכמות של 2-3 כפות. למה אני לא מצליחה להוריד את המשקל המיותר, במיוחד באזור הבטן? תודה רבה!
שלום אילנה התפריט שלך מכיל מעט מאוד קלוריות, חשוב שתדעי שלעודף מוטיבציה בהקשר של צריכת קלוריות יש מחיר לא קטן. למעשה אכילה של מעט מדי קלוריות (ונשים עד 1200 קלוריות) לא רק שאינה מסייעת לדיאטה היא עלולה אף להרוס אותה. הגוף זקוק לאנרגיה זמינה כדי לתפקד בצורה תקינה. כשאנחנו לא מספקים לגוף את האנרגיה שהוא זקוק לה, הוא ינצל מאגרים אחרים בגוף, כמו אנרגיה האגורה ברקמת השריר. ירידה ברקמת השריר גוררת ירידה בהוצאת האנרגיה היומית, שבסופו של דבר תביא להשמנה. בנוסף התפריט שלך מכיל רק 3 ארוחות וההמלצה היא לאכול כל 3-4 שעות - כאשר אדם לא אוכל מספר שעות הדבר מתורגם כחוסר מזון והגוף מאט את קצב חילוף החומרים כמנגנון הישרדותי. לכן אי אכילה מאיטה את הירידה במשקל ולא מגבירה אותו, בניגוד לדעה הרווחת אצל רבים בנוסף לפיזור הארוחות ע"פ היום יש תפקיד בהפחתת תחושת העצבנות, מונעת תחושת רעב לפני הארוחה הבאה ומעודדת "בזבוז" אנגיה.ולכן המלצתי היא להוסיף ארוחות ביניים: לפחות 2 מנות פרי, סנדביץ מלחם קל וכו'. את מוזמנת להירשם לאתר דיאטה אונליין, השירות בשלב זה הינו חינם, תקבלי תפריט מאוזן שיעזור לך להשיג ירידה במשקל. להרשמה: www.drlevy.co.il בהצלחה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי