בטן נפוחה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אין לי בעיה של עודף שומן רק בבטן היא מאד נפוחה כל הזמן בעיקר גם אחרי ארוחות.. רציתי לשאול איזה מוצרים מנפחים את הבטן ומה כדאי לאכול כדי שהיא לא תהיה נפוחה.?
שלום מעיין הטיפול בטן נפוחה הינו הורדה ובמקרים קיצונים אף הימנעות מצריכת מזונות הגורמים לגזים כמו: ירקות כרוב, כרובית, ברוקולי, בצל, צנון וחצילים, קטניות, סוגים מסוימים של לחם קל (בעיקר אלו מחיטה מלאה), משקאות תוססים, לעיתים קיימת רגישות למוצרי חלב (רגישות ללקטוז) במקרה זה יש להתייעץ עם רופא המשפחה (קיימת בדיקה פשוטה לבירור הרגישות). בנוסף, אכילה מהירה ו/או אכילה בפה פתוח ולעיסה מרובה של מסטיקים מובילה להכנסת אויר רב למערכת העיכול מה שעלול ליצור גזים ולהוביל לבטן נפוחה ולכן מומלץ להקפיד על אכילה איטית ובפה סגור. במקרה של גזים ובטן נפוחה ניתן להיעזר בשתיית מים רותחים עם קימל. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי