בת 6
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
21/01/2009 | 12:56 | מאת: דידי
בתי בת 6, נמצאת באחוזון ה95 ביחס לבני גילה מבחינת משקל, אליי לציין שהיא גם באחוזון ה90 מבחינת הגובה. אנחנו משתדלים להבהיר לה את הצורך בשמירה על הבריאות, באכילה של דברים בריאים, ולא בדרך של "שמנה את צריכה דיאטה". אני מרגישה שהיא מבינה אבל איפשהו זה מספיק לכמה ימים, וזה עובר מעליה. בבית שלנו אין ממתקים, חוץ מיוצא מן הכלל, ימי הולדת וכאלה, אבל חוץ מזה היא נמצאת רוב היום אצל סבתא וסבא, ושם כמה שאני ארצה לא בדיוק אוכל לדעת כמה היא אוכלת, וזה לא בפיקוחי. (הם משתדלים לא לתת לה דברים "לא בריאים", אבל יש גם פינוקים-ממתק ביום וכו'). אני קבעתי תור לרופא ילדים, לבדיקות דם והפניה לדיאטנית. רציתי לדעת איך לדעתך צריך לנהוג איתה, לקחת אותה לדיאטנית איתי או רק אני צריכה ללכת ולשמוע הצעות (אולי היא תשמע ממקום מוסמך זה יעשה לה משהו), מצד שני אני לא רוצה להוריד לה את הביטחון. איזה הצעות יש מבחינת תזונה או אוכל חלופי? תודה דידי
22/01/2009 | 17:43 | מאת: עדי מילר
שלום דידי חשוב לי להדגיש שמחקרים שנערכו בעשור האחרון מוכיחים שהטיפול הנכון בהשמנת ילדים אינו דיאטה אלא תזונה בריאה בבית, מתן דוגמא אישית לאכילה בריאה ע" ההורים ועידוד הילד לפעילות גופנית תוך חיזוק הדימוי הגופני שלו. ילדים בעודף משקל שיגדלו בבית המקדם משקל בריא ע"י תזונה בריאה ופעילות גופנית יחדלו להשמין ואפילו יפחיתו ממשקלם. בית המקדם משקל בריא הוא בית בו כל בני המשפחה חיים אורח חיים שמסייע להם להיות במשקל שנכון ובריא עבורם. זה כולל ילדים ומבוגרים, רזים ובעלי עודף משקל. בית המקדם משקל בריא אינו בית שנמצא בדיאטה, אלא בית המציע ארוחות שמתמקדות במזון בריא ומלא וכוללות גם פינוקים. פעילות גופנית היא חלק חשוב מאורח חיים כזה. ההורים הם אלה שיוצרים בית כזה ולכן הם סוכני השינוי. לשאלתך, לגבי הביקור אצל דיאטנית: ראשית עלי לציין שזה בעצם הטיפול הנכון ביותר, אני ממליצה לך להתייעץ עם הדיאטנית לגבי נוכחות הילדה במפגשים כיוון שכיום יש מספר גישות שונות בנושא (בדר"כ רצוי שבחלק מהמפגשים הילדה תהיה נוכחת ובחלק נדרשת נוכחות ההורים בלבד). בהצלחה רבה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי