השמנה לא ברורה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום שמי נועה אני בת 25 ושוקלת כרגע 63 על גובה של 1.63 לפני כ5 שנים עשיתי דיאטה במסגרת שומרי משקל, שבסך הכל היא דיאטה מאוזנת והצלחתי לרדת 15 ק"ג עד למשקל של 58.מאז שמרתי על עקרונות הדיאטה שניתנו לי והמשכתי לאכול לפי תפריט זה פחות או יותר אך לא המשכתי לרדת במשקל. . לאחרונה העלתי במשקל -5 ק"ג יחסית מהר-בערך בחודשיים. ולא היתה ברור הלי הסיבה כי לא אכלתי יותר, ביצעתי פעילות גופנית סדירה בעיקר אירובי,5 פעמים בשבוע. ובדקתי בבדיקות דם תפקודי בלוטת תריס והכל היה תקין. רציתי לדעת האם יש התרגלות של הגוף לכמות הקלוריות שאני אוכלת והאם למרות הדיאטה התמידית שאני נמצאת בה, אצטרך להפחית עוד קלוריות כדי לחזור למשקלי המקורי. ואם כן מה הסוף? כל פעם ארד לרף נמוך יותר... אם יש פתרון אחר אשמח לשמוע ורציתי לדעת אם יש עוד גורמים גופניים המשפיעים על עליה במשקל פרט לתת פעילות בלוטת התריס. ואיפה אפשר לבדוק אותם. תודה רבה נועה
שלום נועה ראשית לצערי הרב דיאטות גורמות להאטת קצב חילוף החומרים המוביל לקלות יתר בעלייה במשקל ברגע שמוסיפים אפילו כמות קטנה מאוד של אוכל לתפריט. קיימות סיבות נוספות לעליה במשקל כמו תסמונת שחלה פוליציסטית, טיפול תרופתי וכו'. הפתרון הוא בהחלט לא הפחתה נוספת בכמות הקלוריות, אני ממליצה לך לפנות לדיאטנית קלינית לקבלת ייעוץ והדרכה פרטנית המותאמת לך בנוושא. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי