שאלה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
28/12/2008 | 10:17 | מאת: עירית
תקופה של חצי שנה שאני אוכלת מוצרים ספציפיים מאוד כמו גבינות, קוטג', ירקות, ביצים, פריכיות, ריבות ומרקים. זאת משום שלא רציתי להעמיס כביכול על הבטן ולאכול מאכלים "כבדים" כמו אורז, קינואה, פתיתים ותבשילים למיניהם. החלטתי שאני רוצה להתחיל לאכול מהמזון הזה (כמובן בכמות סבירה שלא תכביד עליי) אך השאלה שלי היא האם ישר לאכול? או להתחיל בהדרגה? כי כבר קרה לי בעבר שאכלתי אורז למשל לאחר תקופה שלא אכלתי וכאבה לי הבטן מאוד לאחר מכן, כנראה כי מערכת העיכול לא רגילה למזון "כבד" כזה. (וגם הייתה עצירות קשה) האם להתחיל בהדרגה? את ממליצה על משהו מסויים? כמויות מסויימות? לשים לב לדברים כולשהם? תודה רבה!
30/12/2008 | 10:30 | מאת: עדי מילר
שלום עירית ראשית אני שמחה שהחלטת להוסיף לתפריטך פחמימות מורכבות. בכדי להימנע ככל האפשר מתחושת הכבדות והאי נעימות מומלץ להיחשף כל יום לסוג אחר של פחמימה וכמובן להתחיל בכמות קטנה של כ- 3 כפות, בצורה כזו של אלמינציה תצליחי לזהות אילו מזונות מתאימים לך יותר ואילו פחות. בהצלחה רבה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי