פחמימות
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
27/12/2008 | 14:18 | מאת: רונית
קראתי מאמר מסוים שאם מקפידים לאורך תקופה על תפריט של 1200 קלוריות למשל, וביום אחד עושים "העמסת פחמימות" כלומר אוכלים אף כפול מהכמות שרגילים לאכול ביום יום, האם זה יכול לגרום לקום יום לאחר מכן נפוחים מאוד ועם בצקות? זה בדיוק מה שקרה לי ופתאום קראתי על זה אז קישרתי. אני אוכלת כמות של 1200 כול יום, ובשבוע שעבר וגם השבוע אכלתי באחד הימים בערך 3000 קלוריות וקמתי יום אחרי עם נפיחות ובצקות. כמו כן אני שותה הרבה, אך זה לגבי כול יום. מה התהליך שקורה? מדוע זה קורה? תודה רונית
30/12/2008 | 10:23 | מאת: עדי מילר
שלום רונית ככלל כאשר מעמיסים כמויות גדולות של אוכל, בלי קשר לסוגו מרגישים תחושה של נפיחות ואי נוחות. לא קיים קשר ישיר בין צריכת פחמימות מוגברת ליצירת בצקות. אני ממליצה לך לבדוק את צריכת הנתרן (קיים במלח, מזון מעובד, קופסאות שימורים וכו') והנוזלים שלך שכן הם קשורים ליצירת בצקות ובכל מקרה להתייעץ עם רופא המשפחה לגבי הבצקות שהופיעו בגופך. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי