איזו דיאטה מתאימה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב אימי בת 62 אישה עם המון מחלות מורכבות סכרת לחץ דם בעיות לב בעיות בתפקוד כליות אנמיה קשה יש לה כמות מאוד גדולה של חלבונים בשתן ועכשיו גם חומצה בדם (לא בטוחה שהסברתי נכון) הרופא הפנה אותנו לדיאטנית אבל התור ארוך בינתיים שאלתי היא אם אסור לה סוכרים ואסור לה פחמימות ואסור חלבונים מה בעצם מותר לה ונשאר לה לאכול? איזו דיטה עליה לעשות?
שלום קראתי בעיון את דבריך ואני ערה לדאגתך, אך לצערי אין באפשרותי לתת ייעוץ מדויק דרך פורום זה לאור העובדה שאמך סובלת ממספר מחלות הדורשות ייעוץ פרטני הכולל בדיקות דם אחרונות, דיווח רופא משפחה, תרופות שלוקחת באופן קבוע וכו'. בכללליות חולי סוכרת אינם צריכים להימנע מפחמימות אלא להקפיד על אכילת פחמימות מורכבות (כמו לחם מחיטה מלאה, אורז מלא וכו') ולפזר אותם עפ"י היום, וכן מומלץ להפחית ואף להימנע מפחמימות פשוטות (לדוגמא: סוכר, עוגות, מיצים ממותקים וכו'). לגבי כמות החלבון ההגבלה היא בהתאם לכמות איבוד החלבון בשתן. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי