שלום שאלה לדיאטניות
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
רציתי לדעת מה פשר ההבדלים בקלוריות בין קופסות שימורים של תירס גמדי שונות? יש פחיות המכילות 20 ל 100 גר' ויש המכילות 56 ל 100 גר'! זהו הבדל משמעותי ביותר, ומפליא מאוד משום שאלו ירקות והייתי בטוחה שמלפפונים, עגבניות, מלפפונים חמוצים וכד' ערכם הקלורי זהה. אם כך מדוע הפרשי הקלוריות כה משמעותיים? (ובדקתי ברכיבים והם אותם הרכיבים, אין השפעה של יותר סוכר או משהו בסיגנון) תודה מראש!
שלום אופירה לצערי לעיתים קיימות סטיות שונות בדיווח הערכים התזונתיים של מוצרי מזון שונים. בניגוד לתירס השייך לקבוצת הדגנים תירס גמדי שייך לקבוצת הירקות ולכן ערכו הקלורי אינו עולה על 30 קק"ל ל- 100 גרם. במידה ולקופסת השימורים מוסיפים סוכר ההבדל עשוי לנבוע מתכולת הסוכר. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לו