שאלה בקשר לדגני בוקר
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
קראתי לא מזמן כתבה על דגני בוקר מצד אחד הם הסבירו שדגני בוקר הבריאים אם דגני הבוקר מהסוגים הלא ממותקים אלה שללא ציפוי שוקלד או ממולאים בשוקלד כל אותן דגני הבוקר העתירים סוכר ומצד שני הם סתרו את עצמם ואמרו שדגני בוקר לא טובים בגלל שהם מעובדים בכתבה דיברו הרבה על החשיבות של הדגנים המלאים השאלה שלי היא כזאת: האם בריא לאכול כארוחת בוקר (או ערב)כוס חלב עם קורנפלקס של תלמה -הרגיל פתיתי תירס לא המצופה סוכר הרגיל וכן האם זה טוב לאכול את הסוג השני שהוא יותר מדגנים מלאים ברנפלקס אני יודעת שברנפלקס כפי שהבנתי שהוא בריא אבל מה לגבי הקורנפלקס שהזכרתי קודם שהוא עשוי מפתיתי תירס (הקורנפלקס הרגיל של חברת תלמה) אני יודעת שיותר עדיף לאכול ארוחת בוקר בריאה כמו סדויץ עם גבינה וירקות או עם ביצה אבל השאלה שלי היא האם ניתן לאכול לפעמים במקום סנדוויץ קורנפלקס האם זה פחות בריא או שזה בריא באותה המידה או שזה בכלל לא כדאי לצרוך ועדיף להתאמץ קצת יותר למרות הזמןולהכין ארוחה בריאה אשמח לקבל מענה כי יצאתי קצת מבולבלת מן הכתבה.נ.ב נזכרתי בעוד פרט שרציתי לברר האם יש הבדל מבחינה בריאותית כמובן בין קורנפלקס שעשוי מתירס לבין קרונפלקס מחיטה מלאה האם בשניהים ויטמנים וערכים תזונתיים בריאים או שעדיף אחד על השני או שפשוט ניתן לגוון מה יותר טוב תודה וסליחה על השאלה הארוכה.
שלום בתאל קיימים סוגים רבים ושונים של דגני בוקר, לצערי רובם מכילים הרבה קלוריות, אינדיקס גליקמי גבוה ותוספת נכבדה של סוכר. דגני בוקר ללא תוספת סוכר טעימים פחות ולכן יש נטייה לבחור בהם פחות. בהחלט ניתן לשלב דגני בוקר ללא תוספת סוכר (כמו גם דבש, סוכר חום וגלוקוזה) ושתכולת הסיבים שלהם היא לפחות 10 גרם ל- 100 גרם דגנים, כחלק מתזונה מאוזנת ובריאה. דגנים מלאים עשירים יותר בסיבים תזונתיים התורמים לתחושת שובע לאורך זמן וגם שומרים על רמת גלוקוז קבועה יחסית בדם, בנוסף הם עשירים בויטמינים ומינרלים. מסיבה זו אני ממליצה לבחור בדגנים מחיטה מלאה כמו לדוגמא ברנפלקס, פיבר 1 וכו'. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי