תפריט יומי,
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
התפריט שלי הוא כזה:בוקר-כוס פייבר1+כוס חלב ביצפר-אנרג'י+2לחם קל+2 כפיות ריבה, צהרים-שניצל עוף עם תירס+ירקות מוקפצים+כוס ברנפלקס+קטשופ,ביניים-תפוח/תפוז/פומלה+2לחם קל עם ריבה/ברנפלקס/טונה במים עם מיונז, ערב-ביצה+חצי חבילת קוטג' 3%+ברוקולי+פטריות+כרובית, לילה-מעדן שוקולד. בין לבין מלאלא ירקות חיים+מרקי ירקות+ג'לי מדי פעם+2 כוסות נס קפה עם הרבה חלב+2,2וחצי ליטר מים עם תרכיז דייט.+פעם בשבוע פיתה עם 2,3 כפות שוקולד. אני בת 15 גובה1.63 שוקלת 52. ברצוני לדעת האם התפריט שלי בריא ומגוון, בכללי אשמח לקבל חוות דעת[מעוניינת לשמור על המשקל].
שלום חוה גיל ההתבגרות מאופיין בתהליך גדילה והתפתחות מינית מהירה, הדורש אנרגיה ומרכיבי מזון מגוונים. התפריט שלך אינו תפריט שמירה אלא תפריט דיאטה המכיל מעט מדי קלוריות !!! המלצתי היא לאכול לפחות 5 ארוחות ביום (3 ארוחות עיקריות ו- 2 ארוחות ביניים) ולהקפיד לא לרדת מ- 1200 קק"ל ביום. אכילה של מעט מדי קלוריות לא רק שאינה מסייעת לדיאטה היא עלולה אף להרוס אותה. כשאנחנו לא מספקים לגוף את האנרגיה לה הוא זקוק, הוא ינצל מאגרים אחרים בגוף, כמו רקמת שריר. ירידה ברקמת השריר גוררת אחריה ירידה בהוצאה האנגטית היומית מה שמוביל בסופו של דבר לעצירה בירידה במשקל ואף להשמנה. חשוב שתוסיפי לתפריט לפחות עוד מנת פרי אחת, שומנים צמחיים (כמו שמן זית, טחינה, אגוזים וכו') ותוספת פחמימה לארוחת ערב (לדוגמא לחם מלא). בנוסף הייתי ממליצה לך להמיר את השניצל הקנוי/מעובד בארוחת צהריים בעוף בגריל, חזה עוף, דגים ו/או בשר בקר רזה בתוספת לפחמימה חמה מורכבת כמו אורז מלא, פסטה, קינואה, בורגול וכו'... בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי