ספלנדה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
האם הממתיק המלאכותי ספלנדה עדיף על סוכרזית רגילה בטבליות לבנות ועל סוכרה דיאט? מה ההבדל? שמעתי שהספלנדה לא נספגת בגוף ועל כן היא עדיפה. האם זה נכון? האם היא חסרת קלוריות לחלוטין כמו הסוכרזית? אשמח ואודה לתשובה.
שלום גליה הממתיקים המלאכותיים השונים נבדלים זה מזה במרכיב ההמתקה העיקרי. מרכיב ההמתקה בסוכרזית הינו סכרין בעוד שבספלנדה המרכיב הינו סוכרלוז. יש לציין שלכל מרכיב מיוחסות רשימת תופעות לוואי אפשריות כפי שהתגלה בניסויים בבעלי חיים (אף מחקר מדעי עדיין לא הוכיח כי קיים סיכון בריאותי לבני אדם במינונים רגילים). בנוגע להבדל הקלורי בין סוכרזית לספלנדה, כל סוגי הממתיקים דלים בקלוריות ובפחמימות וההבדל הקלורי בין הסוגים השונים בהחלט זניח. בין 11-27% מהסוכרלוז (המרכיב העיקרי בספלנדה) אכן הינו נספג. עפ"י המידע הקיים היום קשה לי להמליץ על ממתיק ספצייפי אך אני בהחלט יכולה להמליץ על שימוש שפוי בכמות הצריכה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי