רגישות ללקטוז
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
06/12/2008 | 15:53 | מאת: הילה
אותרה אצלי רגישת ללקטוז. אילו מוצרי חלב מותר לי לאכול? האם ניתן לאכול מוצרים מחלב עיזים? חלב דל לקטוז? אודה על הדרכתכם...
לקריאה נוספת והעמקה
07/12/2008 | 15:36 | מאת: עדי מילר
שלום הילה הלקטוז הינו הסוכר העיקרי המצוי בחלב. רגישות ללקטוז מתבטאת ברמות שונות, כאשר חלק מהאנשים יכולים לצרוך מוצרי חלב דלים בלקטוז כמו גבינה צהובה, צפתית, קוט'ג וכו' בעוד שאצל אחרים כל כמות של חלב או מוצריו אינה נסבלת ובמקרה זה יש להימנע לגמרי מחלב ומוצריו (יש לעבור לתחליפי סויה) או ליטול כדורים המכילים לאקטז (אנזים האחראי על פירוק הלקטוז) בעת אכילת מזון חלבי. חלב עיזים מכיל לקטוז אך בכמות פחותה יותר. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי