.?
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שילוב של חלב ואגוזים יוצר חלבון מלא?
שלום רוב מקורות החלבון מן החי כמו בשר, עופות , דגים, ביצים, גבינות וחלב, מכילים את כל חומצות האמינו החיוניות ולכן, הם נקראים חלבון מלא. מכאן שחלב לבדו מכיל חלבון מלא ללא תוספת האגוזים. החלבון מן הצומח (דגנים, קטניות, אגוזים וזרעים) הוא לרוב אינו מכיל את אחת או יותר מחומצות האמינו החיוניות, ולכן, הוא נקרא חלבון לא מלא. חשוב לציין כי אנו יכולים לשלב שני מקורות לא מלאים של חלבון כדי לקבל חלבון איכותי ומלא. לדוגמא שילוב של דגנים וקטניות. בברכה עד מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי