השמנת יתר
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
בתי בת 6 שוקלת 35 קילו וגובה 123 ס"מ. בבוקר היא אוהבת לשתות נס קפה נטול קופאין עם 4 ביסקוויטיםאו 4 וופלים. ארוחת עשר בבית הספר היא אוכלת לחם מלא קל עם פסטרמה, או פרוסת לחם עם קצת דבש, או גבינת זיתים ופעם בשבוע פרוסת שוקולד (שיכבה דקה). בצהריים היא אוכלת במועדונית בבית הספר. בערב היא אוכלת קורנפלס או מעדן. ממתק (כשהיא חוזרת מבית הספר). יש לה די הרבה פיתויים כשהיא הולכת לחברות אחה"צ, או כשהיא רואה את האחים שלה אוכלים (הם רזים). מה מומלץ לתת לה לאכול בבוקר? ואיך במשך היום? תודה
ופלים לא נשמע טוב בבוקר עדיף פרוסות לחם קל וגבינה רזה או פרי
שלום ארוחת הבוקר חשובה לילדים. היא עוזרת להם להעביר את היום ביתר אנרגיה, משפרת את זיכרונם ואת יכולת הריכוז. ולכן חשוב שהארוחה תהיה מזינה ויחד עם זאת פשוטה ומהירה , זה יכול להיות כריך או דגני בוקר עם חלב (רצוי לבחור כאלה עם פחות סוכר ויותר סיבים). בנוסף, חשוב להגביר את צריכת הפחמימות המורכבות (לחם, פסטה,אורז וכו') על חשבון ירידה בצריכת הפחמימות הפשוטות (ביסקוויטים, שוקולד, עוגיות וכו'), להציע פירות בין הארוחות כתחליף לחטיפים וממתיקים, להגדיל את זמינות הירקות במהלך הארוחות, להקפיד על שתיית מים כתחליף למשקאות ממותקים ולשלב פע"ג. חשוב לי לציין שעל ההורים להוות דוגמא אישית לילד בכל הנושא של האוכל ולדרוש מעצמם לאכול אוכל בריא כתנאי הכרחי לשינוי הרגלי האכילה, לעיתים אף נדרש לשנות את התפריט המשפחתי (כולל אחים רזים) כדי לעזור לילד להתמודד עם המשימה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי