שאלה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
30/11/2008 | 18:34 | מאת: אסנת16
שמי אסנת, רציתי לדעת עם יש בעיה שאני אוכלת במשך כל היום, זאת אומרת לא עוברת את הקלוריות המומלצות בשבילי ליום, [גם אין לי בעיה של משקל או משהו],לדוגמא: אני אוכלת בצהרים שניצל עם מוקפץ וירקות טריים לוקח לי בין 20-50 דק' רק לסיים אתזה, ברגע שאני מסיימת אני אוכלת ברנפלקס ואז גזר ואחרי זה מרק רק מירקות ואז תפוח ולפעמים עוד משהו ואז ארוחת ערב ואחריה מעדן וכל זה לא עובר את הכמות המומלצת בשבילי ליום, השאלה עם אין בעיה שאני מחלקת ככה את הארוחות על פני כל היום ובניהם אוכלת הרבה ירקות.. נוח לי ככה השאלה עם אין עם זה בעיה בריאותית? תודה,
04/12/2008 | 14:36 | מאת: עדי מילר
שלום אסנת קיימת חשיבות רבה לאכילה מסודרת ומפוצלת במהלך היום בתוך חלוקה ל- 3 ארוחות עיקריות ו-2-3 ארוחות ביניים קטנות יותר. אכילה כל 3-4 שעות מונעת עייפות, משפרת זיכרון, מצמצמת חשק מוגבר למתוקים, מאפשרת פעילות רציפה של חילוף החומרים (כאשר אדם לא אוכל מספר שעות הדבר מתורגם כחוסר מזון והגוף מאט את קצב חילוף החומרים כמנגנון הישרדותי. לכן אי אכילה מאיטה את הירידה במשקל ולא מגבירה אותו, בניגוד לדעה הרווחת אצל רבים), מפחיתה את תחושת העצבנות, מונעת תחושת רעב לפני הארוחה הבאה ומעודדת "בזבוז" אנגיה. לכן, אני ממליצה לך להתחיל לרווח את הארוחות שלך... אינך צריכה לשנות את תכולת הארוחות אך בהחלט אני ממליצה לפזר אותם ע"פ כל היום. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי