תזונה בהיריון
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
16/11/2008 | 09:42 | מאת: נלי
שלום רב, אני בהיריון בשבוע 22 (אמצע הדרך) וכבר העליתי קרוב ל- 10 ק"ג. מרגע שהתחיל ההיריון אני רעבה בצורה מוגברת לעומת מצבי הרגיל. בהיריון קודם העליתי בסביביות 20 ק"ג ואח"כ הכל ירד, אך הפעם כמו בפעם קודמת המשקל יוצר בעיות גב ואגן מאוד חמורות עד כדי השבתת תנועה. שאלתי: איך אוכל להגביל את כמות המזון כדי לא להעלות כ"כ הרבה משקל? ומצד שני לא הרעיב את העובר? אני צורכת הרבה פחמימות ואילו פירות וירקות לא מספקים את הרעב. אשמח לשמוע על דברי מזון אחרים שלא משמינים כ"כ ובכל זאת יתנו הרגשת שובע. תודה מראש. נלי
18/11/2008 | 14:08 | מאת: עדי מילר
שלום נלי ראשית המון מזל טוב !!! תוספת המשקל הרצויה בזמן הריון רגיל היא עד כ- 12-13 ק"ג, קצב העליה מאישה לאישה הינו שונה. למרות העליה המהירה במשקלך ונסיונך מההריון הקודם חשוב לי שתביני שיש להימנע ממצב של רעב ומדיאטות הרזיה בזמן ההריון אך יחד עם זאת בהחלט לא תמיד יש צורך להוסיף קלוריות בזמן ההריון, הכל תלוי כמובן כמה אכלנו קודם...מומלץ לחלק את האוכל ע"פ כל היום וכך בעצם להגדיל את מספר הארוחות ולאו דווקא את כמות האוכל. בכדי לספק לעובר רכיבי מזון חיוניים ובכדי לייצור תחושת שובע עליך להקפיד על אכילה כל 3-4 שעות, הקפידי על צריכת ירקות (המלצתי היא להכין סיר מרק ירקות לשעות הקשות) ופירות, גבינות ויוגורטים דלי שומן, פחמימות מורכבות ( כמו לחם מלא, גריסים, קטניות וכו העשירים בויטמינים החיונים לך ולתינוק ובנוסף עשירים בסיבים תזונתיים העוזרים בתחושת השובע) וכמובן בשר רזה ודגים (מקור לחלבון הדרוש במצבי גדילה והיריון). בנוסף בכדי למנוע את המשך העליה המהירה במשקל אני ממליצה על פע"ג מתונה הכוללת הליכה ו/או פעילות אנארובית המתאימה לנשים בהריון. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי