שאלה לגבי תנודות במישקל: אתמול בבוקר שקלתי 60.2,
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
14/11/2008 | 14:22 | מאת: ס.
והיום בבוקר המישקל קפץ, ל-60.9 והיום בצהריים הוא עוד "קפץ" ל-61.8. איך אפשר להסביר את השינוי הזה,שתוך יום עליתי ב-1.5ק"ג? (לפני כן המישקל היה יציב). האם זה בגלל שאכלתי אמש בערב מרק וצברתי נוזלים? האם ייתכן שגם בזמן ביוץ עולים קצת? מה לעשות? תודה.
18/11/2008 | 13:02 | מאת: עדי מילר
שלום שקילה אינה תמיד משקפת את המשקל האמיתי של גופנו. משקל הגוף עלול להשתנות בהשפעת גורים רבים ומגוונים כמו : ביוץ, ווסת, יציאות, בבוקר הוא תמיד יותר נמוך בהשוואה לערב, שינויים הורמונלים ואפילו שינויים במזג האוויר. ההפרש בין במשקלים יכול לנוע אפילו עד 2-4 ק"ג והוא גדול במיוחד בכאלו הנוטים לאגור נוזלים. אני ממליצה לך לנסות לעבור לשקילה שבועית בלבד (רצוי על אותם המאזניים, באותו השעה ועם אותם הבגדים) כדי לקבל תמונה מהימנה יותר ומעודדת יותר של משקלך,חשוב לזכור שבשקילה יומיומית אין שום תועלת והיא סתם עלולה לייאש ולאכזב... בהחלט מיותר. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי