טריגליצרידים !!!!!
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
בבדיקה אחרונה שערכתי רמת הטריגליצרידים גבוהה (191) מל'/דצל'. הגלוקוזה תקין (92) הכולסטרול הכללי 187, ה- HDL- 48 ה-LDL 100 וזאת למרות שאני נוטל LIPITOR - 20 mg מדי יום מה עלי לעשות ע"מ להסדיר את עניין הטריגליצרידים, וממה נובע אי ירידתו לאחר שאני נוטל תרופות בהתאם. אשמח לקבל תשובתכם בתודה ריימונד
שלום ריימונד: רמת הטריגליצרידים מושפעת בעיקר מהדיאטה ואורח החיים, התרופה שאתה לוקח עוזרת לך להפחית את רמת הכולסטרול, אמנם ליפיטור משפיעה גם על הטריגליצרידים אבל ההשפעה העיקרית הינה על הכולסטרול. רמת הטריגליצרידים הרצויה היא של 150 מ"ג/דצל'. הטריגליצרידים הינם שומנים בדם שמקורם בעיקר מפחמימות וסוכרים. מומלץ שתתייעץ עם דיאטנית לגבי תפריט מתאים. בברכה ד"ר סילבינה מצקין לוי