שלום דוקטור לוי
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
07/11/2008 | 16:14 | מאת: מישל
בתי, נערה בת 15 וחצי החלה בשנה האחרונה לעלות במשקל בצורה דרסטית. ילדה שנהגה להיות ספורטיבית ופעילה ולחשוב על אוכל בצורה מועטה יותר. השנה ערבבו את הכיתות בבית ספר שלה ואין לה חברים כלל. האם יכול להיות שזה כתוצאה מדיכאון ומעצבות שהיא מרגישה? אני דואגת מאוד אני מקווה שתוכל למצוא תשובה בשבילי תודה רבה מישל.
לקריאה נוספת והעמקה
10/11/2008 | 08:12 | מאת: ד"ר שלמה לוי
מישל בוקר טוב פנים רבות להשמנה. השמנה הינה בדרך כלל סימפטום לבעיות שאינן קשורות לרעב. אכן בעיות התאקלמות חברתיות יכולות להשפיע בכול גיל אך בפרט בגילהים אלו ולהתבטא באכילה במנגנון שגוי ומוטעה כפיצוי. לפעמים דיכדוך מתבטא באכילת יתר. ישנם מצבים שהבעיה הינה הורמונלית. אני שמח שאת ערה למצב. המלצותי: קחי אותה לשיחה ונסי לברר מה עובר עליה. צפי מהצד וראי האם יש שינויי במצב הרוח שלה, האם היא מסתגרת בחדרה יותר מן הרגיל , האם היא נעדרת מעט מבית הספר. נסי לברר ולבדוק האם היא אוכלת בסתר כשאתם הולכים לישון או כשאתם ערים. התבונני ונסי ללקט נתנונים בלי להעיר לה ובלי לבקר אותה על אופן אכילתה. קחי אותה לרופא משפחה דווחי לו על ההשמנה וערכו בדיקות דם מקיפות (אם קיים שיעור יתר -יתכן שמדובר בעיה הורמונלית). במידה ואין בעיה גופנית המסבירה השמנה זו נסי לשוחח איתה ולהציע ללכת לדיאטנית. במידה והדיאטנית מתרשמת שבעיית ההשמנה הינה רגשית - חפשי מסגרת המשלבת שיחות ותמיכה עם טיפול תזונתי. מקווה שעזרתי יום טוב ד"ר לוי