ילדה בת 10 - ענייני אוכל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום יש לי ילדה בת 10 שמגיל קטן מסרבת לאכול ולטעום מאכלים, מרקמים שונים של אוכל. אתן דוגמא: בבוקר לוקחת שקית קורנפלקס ללא סוכר (לרוב הקורפנלס הוא דווקא עם סוכר) ארוחת עשר: לחמניה עם גבינה צהובה או ממרח שוקולד (לא מוכנה שום ממרח אחר, מסרבת בתוקף וגם לא תאכל אם אשים לה משהו אחר) ארוחת צהרים: פתיתים/אורז עם אטריות/צ'יפס בתנור/תפוחי אדמה אפויים בתנור + שניצל תירס או שניצל מעוף שאני מכינה חייבת קינוח: 3 עוגיות פתי בר ארוחת ארבע: 2 פרוסות לחם עם שוקולד או קערה קטנה עם קורנפלקס ארוחת ערב: ביצה קשה או עין או ג'חנון או שוב לחמניה ומוכנה קצת קצת פלפל אדום הילדה לא אוכלת פירות (לפעמים מוכנה תפוח), לא אוכלת ירקות למעט פלפל אדום שותה רק מים לא מוכנה לטעום שום דבר חדש, נגעלת ממרקמים שהם מימיים מדי - מוכנה לפעמים גבינה לבנה רק עם הקופסא היא חדשה ואף אחד לא אכל ממנה. קשה לנו איתה מאד, היא די מלאה מרוב פחמימות שהיא אוכלת לא אוכלת אוכל בריא בכלל עלי לציין שהיא ספורטאית טובה, גמישה וסך הכל בריאה מה עושים? לקחת אותה לדיאטנית, להכריח אותה כן לאכול אני מאד מוגבלת בדברים שאני יכולה לתת לה ואני רוצה שהיא תרד קצת במשקל. אודה על תשובה נ.ב. הילדה בגובה 1.48 ושוקלת 43 ק"ג בערך (לא זוכרת בדיוק)
שלום לצערי כאשר ילדים נחשפים למזונות מפתים כמו דגני בוקר, שוקולד למריחה, פתי בר וכו'... הם קרוב לוודאי יעדיפו אותם על פני הירקות, הפירות ושאר המזונות הבריאים. ככלל אסור להכריח ילדים לאכול, הדבר רק עשוי להוביל למריבות ולא מביא לתוצאות המיוחלות, כן מומלץ להמשיך ולחשוף את הילדים גם למזונות שאינם "אוהבים" בצורה יצירתית אך בהחלט לא בכפייה. ילדים לומדים רבות על מגוון המזונות ותרבות האכילה בעיקר בתוך המסגרת המשפחתית ולכן חשוב ביותר לייצור ארוחות משפחתיות ולהוות דוגמא אישית נכונה. לגבי בררנות היתר של ביתך בנושא מרקמים שונים ומשקלה אני ממליצה לפנות לרופא המשפחה לקבל ייעוץ והפנייה לדיאטנית קלינית המתמחה בתזונת ילדים. בהצלחה רבה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
זה ממש בסדר5 אבל היא צריכה להקפיד יותר לאכול פירות וירקות ...