תענו לי פליז
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
מקודם שאלתי מה זה אחוזי שומן שמצוינים על סוגי מאכלים ואמרו לי שכל אחוז שומן זה גרם שומן יענו 9 קלוריות אז אני שואל אז אם זה ככה מה זה השומנים שנותנים לי בערך הקלורי? אני צריך לחשב גם את השומנים בערך הקלורי או רק את האחוזים או את שניהם?
שלום כפי שציינתי בתושבתי הקודמת אחוזי השומן מציינים לנו כמה גרם שומן מכיל 100 גרם מוצר (לדוגמא 3% שומן הכוונה שבמאה גרם מוצר יש 3 גרם שומן), כל גרם שומן שווה ל- 9 קק"ל, אך אין צורך לעשות את חישוב זה כיוון שחברות המזון השונות לוקחות בחשבון את הקלוריות המגיעות משומן בסה"כ הסופי של הקלוריות במוצר, כלומר כאשר רשום כמה קלוריות מכיל 100 גרם מוצר החישוב כולל גם את הקלוריות המגיעות משומן. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי