ייעוץ
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
20/10/2008 | 18:29 | מאת: שולה
שלום, רציתי לשאול אותך: מה זה הגרגירים הירוקים הקטנים בשם: מש. אני יודעת שזה סוג של קטניה אך לא מעבר לכך. אודה לך אם תוכלי לענות לי על השאלות הבאות בנוגע למש: 1- האם המש הוא פחמימה? 2- כמה קל' יש ב-100 גר' מש לא מבושל 3- כמה גר' פחמימה יש ב-100 גר' מש לא מבושל 4- אני יודעת שאם משרים את המש כיומיים שלושה במים אז המש מנביט נבטים. האם הנבטים מכילים קל' או שאפשר לאכול ללא הגבלה. 5-כמה קל' יש בנבטים 6- מה היתרונות הבריאותיים שיש למש ולנבטים תודה רבה. אודה לך אם תוכלי לענות לי על השאלות בנפרד על מנת שיהיה לי יותר ברור להבין את תשובתיך תודה.
לקריאה נוספת והעמקה
21/10/2008 | 23:13 | מאת: עדי מילר
שלום שולה 1. המש שייכת למשפחת הקטניות, כאשר הקטניות הן פחמימות העשירות בחלבון. 2. במאה גרם מש לא מבושל יש כ- 320 קק"ל. 3. מאה גרם מש מכיל כ- 62 גרם פחמימות. 4. הנבטים דלים יותר בקלוריות מהקטניה היבשה. 5. כוס נבטים מכילה כ- 60 קק"ל. 6. המש עשירה בברזל, חלבון, חומצה פולית, ויטמינים מקבוצת B ובמינרלים (סידן, אשלגן, מגנזיום ועוד). כתוצאה מההנבטה גדלה כמות החלבון וגם כמות הויטמינים ואפילו נוצרים ויטמינים שלא היו קיימים קודם כמו לדוגמא ויטמין C. המש והנבטים מצויינים לתהליך העיכול ולייצוב רמות האנרגיה בגוף. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי