תינוקת בת 7 חודשים - חייבת מטרנה?
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, יש לי תינוקת בת 7 חודשים. עד לפני שבוע היא ינקה 5 פעמים ביום ואכלה 2 "ארוחות" קטנות (עוף עם ירקותת, דייסה, פירות...). לפני שבוע החלב שלי התחיל להפחיתץ איך אני יודעת? התינוקת לא יונקת יותר מ3-4 דקות, היא נודניקית, היא אוכלת את ה"ארוחות" שלה בטירוף. היא רעבה! כשניסיתי לשאוב, יצאה לי ממש קצת חלב. אני רוצה להפסיק את ההנקה. האם אני צריכה לתתל לה מטרנה במקום ההנקה? או האם אני יכולה לתת לה יותר ארוחות של עוף, פירות, ירקות? היא אוכלת ממש יפה, ונראה לי ש4 ארוחותשל אוכל אמיתי ביום יספיקו לה - ללא צורך למטרנה.
שלום מיכל את בהחלט צריכה לתת לה מטרנה במקום הנקה, כיוון שכמות האוכל שתינוקת בת 7 חודשים מסוגלת לאכול לא תספק עבורה את כל רכיבי התזונה שעליה לקבל. ההנחיות של משרד הבריאות היום הינם - מתום החודש השישי ועד גיל שנה יש להציג לתינוק מזונות משלימים להנקה, כדי לספק את הצרכיים התזונתיים וההתפתחותיים של התינוק הגדל. רצוי שהתינוק יאכל מגוון מכל קבוצות המזון ע"פ פירמידת המזון. חשוב שבתקופה זו התינוק ימשיך לקבל כמות מספקת של חלב עשיר ברכיבי תזונה (חלב אם או תמ"ל). בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
עדי, תודה על התשובה! האם יש כמות מינימלי של מטרנה שהתינוקת צריכה ביום?