דיאטה ותרופות דחוף
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
17/10/2008 | 07:16 | מאת: אסתר
אני בחורה אחרי לידה 9 חודשים מקבלת טיפול תרופתי עבור דיכאון חרדות ומצבי רוח נשארו לי עוד 3 ק"ג להוריד והרופא הוסיף לי טיפול תרופתי כרגע אני מטופלת באפקסור 300 מג' ביום. ובטגרטול למצבי רוח 400 מג' ביום האם אני יוכל להמשיך את הדיאטה כרגיל האם הטגרטול גורם להשמנה? או עצירות? אני גם סובלת מעצירות קשה בגלל האפקסור ועכשיו גם התרופה החדשה מהעלי לעשות? דחוף ביותר תודה מראש.
לקריאה נוספת והעמקה
20/10/2008 | 08:33 | מאת: ד"ר שלמה לוי
אסתר שלום אפקסור ככלל אינה תרופה הגורמת להשמנת יתר. ישנם מקרים, שהיא אפילו יכולה לעזור בירידה במשקל. טגרטול יכולה בחלק מן הנוטלים אותה לגרום לעליה במשקל. אני מדגיש יכולה כוון שלא מדובר בכלל גורף ולכן לא ניתן לדעת מראש אם תגרום לעליה במשקל או לא. היא משפיעה שונה על כל אחד ואחת. הדרך לדעת אם תופעת הלוואי- עליה במשקל, כתוצאה מנטילתה תופיע אצלך היא פשוט להמשיך לעשות דיאטה כפי שעשית עד כה לשלב פעילות גופנית, לאכול מסודר ובריא. אם למרות זאת את עולה במשקל או לא יורדת, פני לרופא המטפל בך, שוחחי איתו על כך ואני מעריך שהוא יוכל ויתן לך פיתרון. כפסיכיאטר שמטפל ונתקל במקרים רבים הדומים למצב אותו את מתארת, אני חושב (דעתי האישית) שאם הגעת למצב בו את מאוזנת מבחינה נפשית ומתפקדת רגיל ו"המחיר" הוא 3 ק"ג ולא יותר, שווה להמשיך כך ולא להחליף תרופות מהר כוון שאין לדעת איך ישפיעו התרופות החדשות וכמה זמן ידרש עד שתתאזני מחדש. לגבי שאלתך בנושא עצירות- האם מדובר בשינויי בהרגלי היציאה או בהעדר יציאות מעל 3 ימים? רצוי לשתף את הדיאטנית שלך, לאכול יוגורט ביו, הרבה ירקות, דיאטה עשירה בסיבים ואם כל זה לא עוזר לפנות לרופא הפסיכיאטר המטפל בך ולהיועץ עימו. מקווה שעזרתי ועניתי לכול שאלותיך. חג שמח ד"ר שלמה לוי פסיכיאטר מומחה מנהל המרכז להרזיה ושינויי אורח חיים