חשבתי על שיטה, מה דעתך?
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום וחג שמח! אני בת 15, אחרי פסח הקודם החלטתי שאני רוצה לרדת במשקל. הצלחתי לרדת 2 קילו בערך, ואז חטפתי את מחלת הנשיקה וכתוצאה ממנה ירדתי בסביבות 5 קילו, מצא חן בעיניי הרעיון והמשכתי בדיאטה דיי רצחנית ירדתי עוד 5 קילו. ההורים שלי תפסו את זה בזמן, החליטו להילחם בשטויות שאני גורמת לעצמי, אובחנתי כאחת עם הפרעת אכילה. אני עובדת על זה כרגע ועולה, החלטתי שאני עולה ל48, כרגע אני בסביבות ה43-44. אבל תמיד יפחיד אותי לעלות עוד. אני רוצה להגיע ל48 ונורא מפחדת לעלות משם-כי אני יודעת שזה יחרפן אותי שוב. חשבתי לעצמי, אחרי שאני אגיע למשקל הרצוי, לעשות יום בשבוע-מופחת קלוריות. זאת אומרת ששבוע שלם אני אוכל נורמלי לחלוטין כמו שהייתי רגילה ואהבתי, עם להרשות לעצמי פה ושם ולהיות בסדר עם עצמי, ויום אחד בשבוע לאכול עד 200 קלוריות. זאת אומרת, בוקר-תפוח/חטיף דגנים/חצי סנדוויץ', צהריים-סלט מעגבניות, מלפפונים ואם יבוא לי אז טונה סלט או קוטג', ערב-יוגורט דיאט/מרק 10. ככהף אני אהיה בגירעון של כ1000 קלוריות שבועיות, והעלייה תיעשה בקצב הרבה יותר איטי מה48 שלי. רציתי לדעת אם זה הגיוני, נכון, לא מזיק (גם חשבתי על הטיהור שזה יעשה לגוף שלי וזה יכול ממש לעזור). מה דעתך על זה? זה נורא חשוב לי. יש לי את כח הרצון לזה וזאת יכולה להיות שגרה נורא נחמדה בחיים. אני פשוט לא רוצה להגיע למצב שאני אעלה יותר מדי, אתחרפן ואחזור לכל העניין. תודה רבה!
שלום אני מבינה את החשש הגדול מעליה במשקל אך חשוב שתדעי שאכילה של 200 קק"ל ביום אפילו רק פעם בשבוע עלולה לגרום לחוסר בויטמינים, מינרלים, חלבונים ושומנים, לירידה ברמות הסוכר, לחולשה, לאי שקט, לעצבנות והרשימה עוד ארוכה.... אני ממליצה מאוד לפנות למרפאה המתמחה בהפרעות אכילה בכדי שתוכלי לקבל ייעוץ והכוונה כיצד להתמודד עם הפחד מהעלייה במשקל וכדי שדיאטנית המתמחה בהפרעות תעזור לך להשיג עליה הדרגתית במשקל. עמותת שחף למיגור הפרעות אכילה בקהילה מפעילה קו מצוקה בחינם (08-9357035)את מוזמנת לייצור עימם קשר ולקבל מידע על מקומות המטפלים בהפרעות אכילה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
אחח כן אני יודעת.. גם על זה חשבתי.. אבל אני באמת חייבת את זה. גורם מקצועי יגיד לי שזה לא מומלץ וינסה לת לי תפריטים לשמירה על המשקל הנוכחי, אבל אני לא רוצה את זה. אני רוצה לאכול מה שבא בכמות יותר מסבירה, כי אני תמיד אהיה קיצונית יחסית-לכאן או לכאן. לכן, חשבתי לטווח הארוך, אם אני אצליח לשמור על יום כזה בשבוע להרבה זמן, ואני אצליח. זה יותר טוב מרגשות אשמה על קצת יותר מדי אוכל-ושבועות של צום. אני נמצאת כרגע תחת הרבה משגיחים, ואחרי שאני אעלה אני רק ארצה לשמור. זה עד כדי כך גרוע יום אחד בשבוע? לא יכול להיות.. בבקשה תגידי לי שזה הגיוני.. ואני גם נורא פוחדת שמה שאני אוכל יהפוך למסת שומן ולא שריר.. מה כדאי לאכול כדי שייתפס בגוף בצורה חיובית ולא שלילית? ואגב, מה הערך הקלורי של חבוש? ושל בטטה? ומה יותר מומלץ, בטטה או תפו"אח? תודה רבה לך!