שמן זית
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
09/10/2008 | 01:15 | מאת: גיל א
שלום רב אני בחור בן 37 די רזה -גובה 1.78 משקל 60 ק"ג. בריא בדרך כלל מזה 12 שנים בבדיקות הדם יש טריגליצרידים של כ 250-300 בצום HDL כולסטרול = 38, כולסטרול = 155, LDL = 70. יתר בדיקות הדם תקינות. סוכר = 85 בצום. רק חומצה אורית מעט גבוהה 8.7 לאור הטריגליצרידים הגבוהים הומלץ לי דיאטה של להוריד סוכרים ומתוקים וכו'. עד לפני שנתיים שלוש הייתי שותה כל יום קולה ואוכל הרבה מתוקים במשך שנים רבות. בשנתיים האחרונות עשיתי שינוי חד בדיאטה - הורדתי לגמרי משקאות ממותקים והפחתתי משמעותית מתוקים. בשנה האחרונה הורדתי כמעט לגמרי את המתוקים. כתוצאה מכך ירדתי במשקל מ 66 קג ל 60 קג. למרות כל זאת הטריגליצרידים עומדים על כ 220-250 לעומת 250-300 בעבר. הרופא אמר שזה כנראה משהו מטבולי אצלי. אצייין שאני אוכל אוכל די בריא ומקפיד. ברצוני לשאול. מזה כמה שנים מדי בוקר אני אוכל סלט חסה וירקות ושופך עליו כל בוקר כמות נאה של שמן זית להערכתי כ 4-5 כפות וממש "מנגב" את השמן זית. האם יכול להיות שהשמן זית, שהרי הוא שומן, מעלה לי את הטריגליצרידים? מצד שני קראתי ששמן זת זה בריא ואמור להוריד שומנים מה דעתך? להמשיך ככה עם השמן זית? תודה
11/10/2008 | 20:33 | מאת: עדי מילר
שלום גיל אחת ההמלצות התזונתיות להורדת הטריגליצרידים היא בהחלט העדפת שומנים מהצומח בעיקר שמן זית וקנולה על פני שומנים מן החי, אך אני ממליצה לפזר את הכמות שהינך אוכל בבוקר על פני כל היום. המשך להימנע מאכילת סוכרים פשוטים כגון סוכר, דבש, ממתקים, עוגות, עוגיות, דברי מתיקה, משקאות קלים ומשקאות טבעיים העשויים מפירות. מעבר לכך מומלץ גם להקפיד על 5-6 ארוחות ביום (כל 3-4 שעות). לצרוך 2-3 פירות ביום, אך אין לאכול יותר מפרי אחד בארוחה ובנוסף חשוב להקפיד לא לאכול פרי בסיום הארוחה אלא כארוחת ביניים ביחד עם יוגורט או שקדים/אגוזים. חשוב מאוד שהתפריט היומי יכלול מזונות עשירים בסיבים תזונתיים כגון ירקות עם הקליפה (ניתן לצרוך ירקות באופן בלתי מוגבל, מלבד גזר וסלק העשירים בסוכר), דגנים מלאים וקטניות. חשוב מאוד להקפיד לא לעבור שתי מנות פחמימות בארוחה. לדוגמה, בארוחה אחת ניתן לצרוך כוס פחמימה חמה או 2 פרוסת לחם מלא. לא פחות חשוב להקפיד על שתיית 12-8 כוסות ביום של מים, ולהגביל את שתיית האלכוהול. וכמובן מומלץ לבצע פעילות גופנית לפחות 3 פעמים בשבוע במשך חצי שעה לפחות !!! במידה ואין שיפור בבדיקות הדם אני ממליצה להתייעץ שוב עם רופא המשפחה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי