שאלה דחופה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני אישה אחרי לידה 8 חודשים שכרע בתהליך דיאטה, אבל בגלל בעיה בראותית לוקחת תרופה שגורמת לי לעצירות קשה, האם בגלל העצירות אני לא יורדת במשקל? האם זה פוגע בחילוף החומרים בגוף? ובכול תהליך הדיאטה? חשוב לי לדעת כי אם כן אני יחליף תרופה תודה מראש ושנה טובה
למה לא עונים לי?
שלום אסתר ראשית סליחה על העיכוב... איזון אנרגטי בין הכנסת האנרגיה לגוף לעומת הוצאת האנרגיה מהגוף קובע אם נשמין, נרזה או נישאר במשקל קבוע. כלומר כל שינוי במשקל נובע משינוי במאזן האנרגיה ולכן למעשה עצירות לא צריכה להשפיע על תהליך ההרזיה אך עצירות קשה בהחלט עלולה להוביל לנפיחות בטנית ולהראות עליה במשקל כאשר עולים על המאזנים עקב הצטברות הפסולת בגוף וחוסר ההתרוקנות, לכן במצבים כאלו אני ממליצה למדוד היקפים, ירידה בהיקפיים מראה על ירידה במסת השומן, מה שמהווה בעצם את הירידה האמיתית !!! בכל מקרה אם קיימת תרופה בעלת אותו אפקט ללא תופעת לוואי של עצירות היא כמובן מומלצת לשיפור הרגשתך, לכן אני ממליצה להתייעץ על כך עם הרופא המטפל. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי