מזונות עשירי ברזל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני מעונינת לקבל טבלה/מידע מדויק על מאכלים עשירי ברזל, אני מעונינת לדעת את המאכלים ואת הכמות ברזל שיש בכל מאכל. תודה רבה!
שלום ריקיטה כמות ברזל ב- 100 גרם מזון (מזונות נבחרים): בקר - 5.5 הודו - 4.8 כבד עגל - 12.5 עוף - 1.1 סרדינים משומרים - 4 טונה - 1.5 גרעיני אבטיח - 5.2 שומשום טחון - 9 חיטה תפוחה - 3.8 לחם מחיטה מלאה - 2.5 חסה - 3.1 פטרוזיליה - 5.1 חומוס מבושל - 2.4 עדשים מבושלות - 2.3 משמש מיובש - 4.5 תאנים מיובשות - 3.8 קמח דורה - 6 חשוב לציין שברזל שמקורו בבשר בקר והודו נספג פי 3 במעי יותר מאשר ברזל ממקורות צמחיים. כדי להעלות את ספיגת הברזל ממקור צמחי מומלץ לשלב יחד מזונות עשירים בויטמין C כמו פרי הדר, עגבניות, סלרי וכו'. מוצרי חלב עשירים בסידן וקפאין מעכבים את ספיגת הברזל ולכן מומלץ לאכול אותם במרווח של כשעתיים מאכילת מזונות העשירים בברזל. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
תודה רבה!