תחליפי חלב
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
24/09/2008 | 03:09 | מאת: יולי
שלום, 1. אני חושדת כי פיתחתי אלרגיה לחלב / איבדתי את היכולת לפירוק לקטוז. אילו תחליפים מומלצים? (גם סויה עושה לי רע...) 2. שמתי לב שלאחר אכילת פחמימות, במקום לשבוע התיאבון שלי נפתח יותר, והגוף דורש עוד ועוד. האם מומלץ לאור המצב לאכול ברוב היום ארוחות עשירות בחלבונים, ורק בערב לאכול פחמימות?
לקריאה נוספת והעמקה
24/09/2008 | 09:58 | מאת: עדי מילר
שלום יולי אני ממליצה לך לבדוק האם באמת קיימת בעיה של פירוק לקטוז, זוהי בדיקה פשוטה, כל שעליך לעשות הוא לבקש הפנייה מרופא המשפחה. במידה ואכן קיימת בעיה אל דאגה למי שלא יכול לאכול מוצרי חלב מבחינה בריאותית ומוצרי סויה, יש תחליפים. חלבונים וויטמינים אפשר לקבל גם מבשר, ביצים וקטניות. סידן נמצא בסרדינים, שומשום מלא טחון, חסה, כרוב, ברוקולי, קטניות, פירות יבשים (בעיקר דבלים) ואגוזים. במקרים בהם אנו אוכלים פחמימות בכמות גדולה בארוחה הורמון האינסולין (הורמון שתפקידו להכניס את הסוכר לתאים) מופרש בכמות מוגברת, מצב זה עלול לגרום לירידה מהירה של הסוכר בדם, תופעה שתגרום למוח לשדר אותות רעב ודרישה נוספת לפחמימות. לכן מומלץ לשמור על רמה מתונה של הפרשת אינסולין ע"י אכילת פחמימות בכמות מתונה בכל ארוחה לאורך כל היום בשילוב חלבונים ו/או שומנים. כלומר לאור המצב שהינך מתארת אני לא ממליצה לאכול ברוב היום ארוחות עשיחרות בחלבונים ורק בערב לאכול פחמימות אלא לפזר את כמות הפחמימות לאורך כל היום ולשלבם עם מזונות העשירים בחלבונים או שומנים. לדוגמא לחם+גבינה או פרי + שקדים וכו... בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי