ארוחת בוקר לקטנטן
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, יש לי ילד בן שנה ותשע אשר נמצא בגן. הילדים בגן נוהגים לאכול ארוחת בוקר בשעה רבע לתשע (הארוחה כוללת כריך מלחם לבן עם גבינה/חומוס וירקות: עגבניה ומלפפון) רציתי לדעת האם יש צורך להכין לו ארוחת בוקר בבית (הוא הפסיק לאכול סימילק והוא מתעורר ברבע לשבע) הוא לא מבקש אוכל אבל אני נותנת לו בד"כ הוא מעט דגנים עם חלב או מעדן טבעי או עוגיה. האם זה בסדר? האם לא מומלץ לתת עוגיה "על הבוקר" אולי זה נשמע אדיוטי ויש כאלה שיגידו בסה"כ ילד אבל אני דוגלת בדעה שצריך לתת להם הרגלים עוד כשהם קטנים. כל תשובה/תגובה/הערה תתקבל בברכה. תודה, כוכי
שלום כוכי דעתך בהחלט נכונה יש לייצור הרגלים אצל הילדים כבר מגיל קטן כיוון שעם אותם הרגלים הם גדלים. חשוב לזכור שלהורים ולמטפלים בפעוטות יש את היכולת להשפיע על הרגלי האכילה של הילדים כבר מתחילת החיים ע"י מתן מזון מגוון וע"י לימוד הרגלי אכילה ובחירת המזונות הנכונים.שימי לב כי המשפחה היא הסביבה הקרובה והמשפיעה ביותר על הפעוט ועל יחסיו עם אוכל בגיל מבוגר יותר. אני מאוד ממליצה להושיב את הילד לפני שליחתו לפעוטון ולהציע לו ארוחת בוקר למרות שלא מבקש אך בהחלט לא להכריח אותו לאכול. ממליצה להציע דגני בוקר (עם כמה שפחות סוכר) + חלב 3% או יוגורט טבעי + פרי חתוך או ביצה קשה + ירקות חתוכים + לחם או סנדוויץ עם ממרח. כלומר על העוגיה שאת מציעה לילדך בבוקר רצוי לוותר!!! בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי