שאלה חשובה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, אני מקווה שתבין את שאלתי. כבר תקופה ארוכה שאיני אוכלת כמו שצריך, וזה אומר שאני אוכלת המון המון המון ירקות על מנת לסתום את עצמי וזה כדיי לא להעלות במשקל כמובן. אני מרבה לאכול המון מלפפונים (כ- 4 קג' ביום) בנוסף לכך גם כרוב, עגבניות, חסה.... אומרים ל י שאני מזיקה לעצמי לא רק כי זה על חשבון מאכלים אחרים שחיוניים לי ואני נמנעת מהם אלא גם כי אני מנפחת לעצמי את הקיבה. ואכן בסוף כל יום הבטן שלי נפוחה כאילו שאני בהריון. שאלתי היא: האם אני מנפחת את הקיבה או שאני מנפחת את המעיים? מה גדל מבין שניהם? אני יודעת שקיבה זה שריר כך שאם אני אתחיל לאכול מסודר וכמו שצריך בסופו של דבר מימדיה יקטנו. אך מה בנוגע למעיים? אם ניפחתי אותם או שהם גדלו - האם המצב הוא הפיך? אשמח לתשובה מהירה. תודה
שלום הדס המצב הוא בהחלט הפיך כיוון שכפי שציינת הקיבה זה שריר ולכן כמו שהרחבת אותה כך גם אפשר בעזרת הקטנת נפחי הארוחות לכווץ אותה. אין מקום לדאגה בנוגע למעיים. את מתארת אכילה מאוד לא מאוזנת שאינה כוללת את כל אבות המזון ואת ההמלצה היומית של סיבים, ויטמיניים ומינרליים, לכן אני ממליצה מאוד לגשת לרופא המשפחה לשם קבלת הפנייה לדיאטנית קלינית על מנת שתוכלי לקבל הדרכה וליווי בתזונה מאוזנת ובריאה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי