מנגנון שובע
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
28/06/2007 | 17:56 | מאת: דפנה
בתי בת ה 9 סובלת מעודף משקל. אוכלת בד"כ אוכל בריא ודל שומן,אבל צריכת האוכל רבה. בדקתי את בלוטת התריס-והכל תקין.בדיקות הורמנליות תקינות. האם יתכן שמנגנון השובע אצלה לא תקין? האם ישנה בדיקה שיכולה להראות אם מנגנון השובע "עובד" כפי שצריך? אודה לתשובתכם.
29/06/2007 | 11:44 | מאת: ד"ר סילבינה מצקין לוי
שלום דפנה: ככל הנראה לא קיימת בעייה רפואית הגורמת לעודף המשקל אצל ביתך. בכל מקרה מומלץ להיוועץ עם אנדוקרינולוג. חשוב מאוד לעבוד איתה על זיהוי תחושת הרעב והשובע. כדאי לך להתייעץ עם דיאטנית ילדים או להשתתף בסדנת טיפול לילדים והורים שתעזור לכם להתמודד עם המצב בצורה הנכונה ביותר. עלייך להבין שכאשר ילד סובל מעודף משקל, ומעוניין לעבור שינוי, כל המשפחה צריכה להרתם למשימה ולהשתתף בתהליך גם אם שאר בני המשפחה רזים. בהצלחה ד"ר סילבינה מצקין לוי